Kladdkaka After eight

 
 
 
Kladdkaka går ju att variera i det oändliga! Här kommer en variant för dej som gillar mint . Jag valde att servera denna tillsammans med hemmagjorda jordgubbsmaränger och vaniljglass..:) 
 
ca 8 bitar
Tid: Under 30 min
 
100 g smör
1 1/2 dl socker
2 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
1/2 dl kakao
1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
8 plattor after eight (eller fler om du vill ;) )
 



  1. Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en form med löstagbar kant ( ca 24 cm i diameter) med smör. (alternativt spänn fast ett bakplåtspapper)
  2. Smält smöret i en kastrull. Ta från värmen.
  3. Rör ner socker och ägg. Blanda väl.
  4. Rör ner vetemjöl, kakao, vaniljsocker och salt. Blanda väl. Häll smeten i formen.
  5. Grädda mitt i ugnen ca 18 min. Lägg på after eight och grädda ytterligare 2 min.
  6. Låt kakan svalna.

Kommentera här: